Efektywna komunikacja interpersonalna

Odświeżone: Piątek, 17 Marzec, 2023  08:45
  • Kategoria: Usługi / Nauka i Szkolenia

Opis oferty:

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej

Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.
„Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.
Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:
- Wspaniale pan dzisiaj grał!
- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku
– odparł skromnie Heifetz.
- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”
Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.
Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.
*Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?
*Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?
*Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”? Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?
*Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?
*Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?
*Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych? *Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?
*Jak komunikacja pisemna wpływa na nasz wizerunek w oczach odbiorcy?
*Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?

Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z efektywną komunikacją w sytuacjach zawodowych.
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
*uświadomienie sobie znaczenia umiejętności porozumiewania się między ludźmi
*umiejętne wykorzystywanie zasad poprawnej komunikacji i przekazywania informacji
*poznanie technik zadawania efektywnych pytań
*nauka świadomego zarządzania komunikacją niewerbalną
*nauka podejmowania odpowiedzialności za skuteczną komunikację i zbieranie informacji
*rozpoznawanie i świadome wykorzystywanie komunikatów werbalnych, niewerbalnych i pisemnych w relacjach interpersonalnych *odkrycie znaczenia aktywnego słuchania i nauka jego skutecznego wykorzystania w rozmowach z ludźmi
*zdobycie praktycznych umiejętności dot. udzielania mądrej motywującej krytycznej informacji zwrotnej.

Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
*pracę w zespołach
*gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne – oparte na rzeczywistych przykładach
*dyskusje na forum grupy
*testy/ ankiety
*wykład z prezentacją multimedialną (20%)

PROGRAM SZKOLENIA

I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
1. Czy można się nie komunikować?
2. Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
3. Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne

II. AUTOPREZENTACJA JAKO KOMUNIKAT
1. Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty
2. Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
3. Rola wizerunku w życiu zawodowym
4. Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu

III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ
1. Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
2. Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca – odbiorca
3. Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować 4.Wykorzystanie języka wpływu i perswazji – czyli jak słowami wpływać na zachowania innych

IV. AKTYWNE SŁUCHANIE
1. Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem
2. Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji
3. Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe
4. Korzyści z zadawania pytań
5. Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
6. Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
7. 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
8. 4 – stopniowy model rozmowy
9. 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
10. Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań

V. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH ITERPERSONALNYCH
1. Czym jest asertywność
2. Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
3. Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
4. Autoanaliza własnego stanu „ego”

VI. ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI
1. „Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy
2. Czego oczekujemy po informacji zwrotnej
3. Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach interpersonalnych
4. Krytykowanie z szacunkiem, czy to możliwe
5. Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych

VII. ODCZYTYWANIE MOWY CIAŁA ROZMÓWCY – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
1. Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych
– mowa ciała, ton głosu postawa ciała i gesty, kontakt wzrokowy, uścisk dłoni, usta, przestrzeń osobistej komunikacji – inwazja na przestrzeń osobistą
2. Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje
3. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego

VIII. KOMUNIKACJA PISEMNA
1. Istota korespondencji służbowej
2. Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
3. Rola komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
4. 3 złote zasady pisania korespondencji służbowej
5. pisanie listów elektronicznych w 6 krokach: zanim napiszemy wiadomość temat wstęp budowanie zdań podstawowe zasady gramatyki ton i styl wypowiedzi
6. unikanie typowych błędów

IX. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Indywidualny plan działania

Wyślij wiadomość

Wyślij wiadomość

Uzupełnij adres e-mail Wpisz poprawny adres e-mail
Uzupełnij treść zapytania Treść zapytania musi być dłuższa niż 2 znaki
Dodaj załącznik
Max. 8MB, Dozwolone: jpg, jpeg, png, doc, docx, pdf, gif, html, txt.
Potwierdź, że jesteś człowiekiem
Konto firmowe
Strona użytkownika
Obserwujesz ofertę
  • Wypromuj
  • Zgłoś naruszenie
  • Drukuj ulotkę
  • Edytuj/usuń
  • Udostępnij ogłoszenie

Inni oglądali:

Bierzmowanie, nauki przedmałżeńskie, Zgoda dla chrzestnych
Bierzmowanie, nauki przedmałżeńskie, Zgoda dla chrzestnych
Katowice
Poniedziałek, 27 Marzec, 2023  22:18
Zaopiekuje się mieszkaniem pod nieobecność
Katowice
Czwartek, 30 Marzec, 2023  16:19
Czerwone Stringi Victoria Secret XS Koronka
Czerwone Stringi Victoria Secret XS Koronka
Katowice
Czwartek, 26 Styczeń, 2023  19:16
Miał Węglowy Polski 22mj, Szybka Dostawa
Miał Węglowy Polski 22mj, Szybka Dostawa
Katowice
Poniedziałek, 27 Marzec, 2023  14:08
Laptop Acer one d270
Laptop Acer one d270
Katowice
Wtorek, 28 Luty, 2023  17:28

Udostępnij ogłoszenie

Udostępnij na FacebookTweetnijUdostępnij na Messenger Kopiuj link do ogłoszenia

Dodaj notatkę

Opis musi być krótszy niż 250 znaków