nowy filtr DPF Renault Gama D Volvo FL Śląsk Gliwice Chorzów

Odświeżone: Piątek, 13 Czerwiec, 2025  08:19
2 950 zł-16%3 500 zł

Szczegóły ogłoszenia

  • Kategoria: Części samochodowe / Układ wydechowy
  • Stan:Nowe

Opis oferty

Oferujemy fabrycznie nowy wkład DPF osadzony w używanej obudowie na wymianę za stary uszkodzony DPF.

Filtry całkowicie nowe nie czyszczone !!!

Typowe objawy problemów z DPF w Volvo FL

Utrata mocy – ciężarówka nie „ciągnie”, słabe przyspieszenie.

Zwiększone spalanie paliwa – silnik nadrabia spadek wydajności.

Częste lub nieudane regeneracje DPF – komputer podejmuje próbę oczyszczania, ale bezskutecznie.

Błąd silnika / check engine – często kody błędów: P242F, P2002, P244C, P2458.

Podwyższone obroty biegu jałowego – efekt aktywnej regeneracji.

Temperatura spalin zbyt wysoka – szczególnie przy długiej jeździe w mieście.

Główne przyczyny problemów z DPF w Volvo FL
Przyczyna Opis
- Zatkany filtr DPF Nagromadzenie sadzy/pyłu, filtr nie jest w stanie się wypalić.
- Krótkie trasy lub niskie obroty Za niska temp. spalin = brak warunków do regeneracji.
- Awaria czujników Zwłaszcza: różnicy ciśnień, temperatury spalin, NOx.
- Nieudana regeneracja Komputer przerywa regenerację (np. z powodu błędu czujnika).
- Zanieczyszczone paliwo lub olej Więcej popiołu i zanieczyszczeń, które blokują filtr.
- Przebieg powyżej 250 000 km DPF zużywa się fizycznie (popiół mineralny nie da się wypalić).
- Co możesz zrobić?
- KROK 1: Diagnostyka komputerowa

Sprawdź błędy sterownika (np. P242F – przeciążenie DPF)

Odczytaj parametry:

% zapchania filtra

różnicę ciśnień (mbar)

temperatury spalin przed/za DPF

- KROK 2: Próba regeneracji

Wymuszona regeneracja komputerem diagnostycznym

Pamiętaj: musi być spełniony warunek:

30% paliwa w baku

brak innych aktywnych błędów (np. czujników)

odpowiednia temperatura silnika

- KROK 3: Czyszczenie lub wymiana

Czyszczenie DPF (hydrodynamiczne lub termiczne) – skuteczne jeśli nie ma pęknięć i filtr nie jest zalany olejem

Regeneracja lub wymiana wkładu – jeśli filtr fizycznie zużyty lub uszkodzony

Nowy lub regenerowany DPF – koszt od 1 000 do 8 000 zł w zależności od stanu i marki (np. , ecopp sp. z o.o., dpfdaf,ecoserwisdpf)

Raz na 500–1000 km jeździć przez 20–30 min z wysokimi obrotami (2000–2500 RPM) – ułatwia pasywną regenerację.

Regularnie sprawdzać poziom oleju – zbyt wysoki = może być rozcieńczony paliwem po nieudanych regeneracjach.

Tankuj dobrej jakości ON + dodatek do DPF co kilka tysięcy km (np. Liqui Moly, JLM).

Używaj diagnostyki regularnie – lepiej wychwycić narastające problemy wcześniej. 23172193-03, 16.15.510.30.5.00, 21750157, 21794709, 85020453, 85013698, 21794708,DIN8AI001-RX
DPFDAF.pl
Konto prywatne
Na Lento.pl od 14 sie 2023
Strona użytkownika
  • Wypromuj
  • Zgłoś naruszenie
  • Drukuj ulotkę
  • Edytuj/usuń
Wyczyść historię

Udostępnij ogłoszenie

Udostępnij na FacebookUdostępnij na X Kopiuj link do ogłoszenia

Dodaj notatkę

Opis musi być krótszy niż 250 znaków